Плани уроків

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ СФЕРИ ПОСЛУГ


 

 

 

 

Практична робота. Використання формул в електронних таблицях.
методична розробка уроку з інформатики


  

Підготувала:
О.І. Дідушко,
викладач інформатики,
спеціаліст ІІ категорії











Затверджую

заступник директора з НВР
                         А.В. Лакатуш


План-конспект уроку
з інформатики
Тема уроку: Практична робота. Використання формул в електронних таблицях.
Мета уроку: ознайомити учнів з принципом роботи в середовищі Excel;
навчити обчислювати дані за формулами;
виховати інформаційну культуру;
розвивати увагу, память, логічне мислення.
Тип урокукомбінований.
Матеріально - технічне забезпечення: роздатковий матеріал (ПР 12, тести та картка 23), персональний комп'ютер, підручник: Морзе Н. В. Інформатика: підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту/Н. В. Морзе, В. П. Вембер, О. Г. Кузьмінська. —  К.: Школяр, 2010. — 304 с.: іл.

Хід уроку
1.Організаційна частина:
      перевірка присутності;
      перевірка готовності учнів до уроку;
      оголошення теми та мети уроку.
2. Актуалізація знань, умінь та навичок учнів.
Викладач:
(На минулому уроці ми почали вивчати (учні згадують, що вивчали на минулому уроці ) тему «Табличний процесор». Вчились вводити дані, використовувати формули. Спробуємо пригадати особливості роботи з таблицями).
Усне опитування та робота з картками:
Що таке формула?
Які знаки арифметичних операцій використовуються при обчисленні?
Щоб написати формулу спочатку потрібно ввести…?
Які бувають помилки при введенні формул? Опишіть їх.
Для чого використовується рядок формул?
Що таке абсолютні посилання на клітинку?
Що таке мішані?
Що таке відносні?
Викладач: декілька учнів виконають тестові завдання.
Тестові завдання «Microsoft Excel»
1. Розташуйте послідовно кроки, для запуску програми MS Ecxel.
2. Файл MS Excel називають...:
а) робочою книгою;
б) документом;
в) презентацією;
г) аркушом.
3. Вкажіть, яка кількість закладок аркушів за замовчуванням відображається.
4. Вкажіть, яка максимальна кількість стовпців на аркуші ЕТ MS Excel.
5. Вкажіть, яка максимальна кількість рядків на аркуші ЕТ MS Excel.
6. Програма, що моделює на екрані монітора двовимірну таблиці, що складається з рядків та стовпці - це...:
а) електронна таблиця;
б) закладка аркуша;
в) табличний редактор;
г) робоча книга.
7. Встановіть правильні звязки між назвами прикладних програм, та відповідними розширеннями файлів...:
MS Excel – *.bmp;
MS Word – *.ppt;
MS PowerPoint - *.doc;
Paint - *.xls.
3. Вивчення нового матеріалу:
·       проведення інструктажу з БЖД;
·       пояснення виконання роботи.
4. Закріплення вивченого матеріалу.
Практична робота. Використання формул в електронних таблицях.
Хід роботи
v Проведення інструктажу з БЖД;
Завдання 1. Створіть файл Успішність.xlsх  за зразком в папку Прізвище_група. Вставте відповідні формули та підрахуйте середній бал кожного учня, оцінку за тему виставте як заокруглену середню оцінку, визначте середній бал всіх учнів із предмета. Результати збережіть у папці Прізвище_група.
Завдання 2. Введіть дані до таблиці, збережіть файл з іменем Облік кадрів.xlsх у папці Прізвище_група. Оформіть таблицю відповідно до зразка
За допомогою засобу Автосума та формул знайдіть відповідні значення. Результати збережіть у папку Прізвище_група.
Завдання 3. Виконайте обчислення у пустих комірках поданих таблиць шляхом введення в них формул відповідно до заголовків таблиць.
Для цього:
v Створіть файл Формули користувача.xlsх, кожен аркуш якого містить таблиці, зображені на малюнках.
v Використовуючи підказки, виконайте необхідні обчислення. Результати збережіть у папку Прізвище_група.
·       Значення стовпця «Кількість,%»  розраховується як відношення «кількість, чол.» до «Всього опитаних»
·       Щоб розрахувати ціну в $, необхідно ціну в гривнях розділити на курс $, враховуючи, що одне з посилань має бути відносним, а друге абсолютним.
Завдання 4. Знайдіть в Інтернеті дані про вартість флеш-пам’яті обсягом 2 ГБ у різних країнах. Заповніть таблицю та визначте, де така флеш-пам'ять найдешевша. Результати збережіть у папці.

4. Підсумки уроку:
·       мотивація оцінок.
5. Домашнє завдання.
Домашнє завдання: опрацьовування конспекту і параграфа з підручника.
Підручник: Морзе Н. В. Інформатика: підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту/Н. В. Морзе, В. П. Вембер, О. Г. Кузьмінська. —  К.: Школяр, 2010. — 304 с.: іл.




Викладач                                                                                              Дідушко О. І.



Немає коментарів:

Дописати коментар